top of page

חקלאות

על שיעורי חקלאות - כתב אבינעם אובל נאמן תלמיד כיתה ה'

 

בשיעורי חקלאות הילדים עובדים קשה.

בגלל המעבר לבית הספר החדש צריך להתחיל מהתחלה – צריך לעבד חלקות חדשות וזה דורש הרבה עבודה.

אח"כ צריך לשתול ולזרוע ולאחר מכן צריך להתקין טפטפות.

אבל כבר עכשיו העבודה נושאת פרי –החסות כבר לא כל כך קטנות ואפשר לקטוף אותן (למרות שאפשר לקטוף רק קצת כדי לתת לצמחים לגדול). בשיעורים המורה שי מלמד את הילדים גם לקטוף בדרך הנכונה כדי לא להזיק לצמח.

 

ראיינתי את המורה שי על השיעורים שלו:

 

מה אתם עושים בשיעור בדרך כלל?

מתחילת השנה תכננתי תוכנית כללית לבניית כמה שיותר ערוגות עם כל קבוצה וכיתה.

 

מאיפה הידע שלך בחקלאות?

למשפחה שלי היו חממות ופרדסים אז למדתי משם. את הידע המעשי רכשתי כשעבדתי עם גננים שעבדו בשיטת פראמקלצ'ר – שיטה שמעודדת לעבוד בצורה אקולוגית. לדעתי כל שתיל צריך שלושה דברים: שהפירות יהיו טעימים ובריאים, אם זה עץ אז שיתן צל, וגם שמהעלים יהיה אפשר להכין קומפוסט.

 

האם אתה אוהב את המקצוע?

אני אוהב את המקצוע בגלל שאני אוהב לעבוד את האדמה ולראות את השינוי בגדילה של הצמח.

 

האם לדעתך השטח בבית הספר טוב לחקלאות?

לדעתי השטח בבית הספר הוא טוב לחקלאות בגלל שבחלק מהמקומות השטח כבר עובד בעבר. האדמה כבדה וטובה. יש כל מיני פינות ונישות שאפשר לנצל, אבל השטח גם מאתגר בגלל שיש חלקות שנסעו עליהם בעבר וזה לא טוב. וגם  יש כל מיני צמחים שמשתלטים.

יש המון עצים שנותנים צל וזה מקל על העבודה אבל מצד שני גינות צריכות שמש.

 

מה אתה מתכנן להמשך השנה?

אני מקווה שנצליח לבנות מטבחים וקומפוסטרים ליד כל ערוגה גדולה. אני מקווה שנצליח לבנות גם מתקנים לאגירת מים עודפים – מי גשם, מים מהמזגנים ומהגגות, ולגרום לבית הספר להיות אפילו ירוק יותר ממה שהוא עכשיו.

 

המורה: שי פרידמן

 

bottom of page