תקנון בית הספר

 

האמונה שעומדת בבסיס התקנון כי כל אדם מתפקד טוב יותר בסביבה בה הכללים והחוקים ברורים.

אנו מאמינים שהכללים נועדו לשמור על הילדים ולייצר עבורם סביבה מוגנת, מכילה ואוהבת.

כללים ברורים ותוצאות מוכרות מסייעים לייצר אקלים מיטבי.

אנו עושים מאמצים גדולים להשתמש בשפה של תוצאות ולא של עונשים על מנת לייצר קשר ברור בין המעשה והתוצאה. חשוב להבין שלמרות הרצון לייצר כללים ברורים ותוצאות מוכרות, עדין לכל כלל יש יוצא מהכלל וכאן נכנס לתפקידו איש החינוך שצריך להכריע מהי התגובה הנכונה עבור כל ילד ועבור כל כיתה.

האידאל שמנחה אותנו הוא הרצון לייצר סביבה שמתבססת על כבוד - בראש ובראשונה כבוד לאדם ולאחר מכן לזמן ולמקום.

בתוצאות אנו שואפים לנהוג בדרך של "סור מרע ועשה טוב" כשהמשמעות המעשית היא תוצאה חינוכית למעשה ולאחר מכן מעשה שמביא טוב לעולם. (דוגמא - ילד שקלקל חפץ לחברו יביא לו חפץ חדש ויכין לו מכתב התנצלות).

כבוד לאדם

"איזהו מכובד? המכבד את הבריות." ~ אבות ד', א'

בבסיסה של כל חברה אנושית עומד הכבוד הבסיסי בין אדם לאדם, אנו רוצים לדאוג לכך שכל אדם בקהילת בית הספר, ילד ומבוגר ירגישו מכובדים ולכן כל אחד צריך לכבד את האחרים.

יש לדבר אל כל אחד ואחת בדרך מכובדת ובשפה נקייה.

יש להתנהג לכל אחת ואחד בצורה שנעימה לו ובדרך שמכבדת אותו.  כדברי חכמינו "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך." ~ (מסכת אבות ,פרק ב' משנה י')

ההתנהגות הנדרשת כוללת את כל מרחבי בית הספר, כולל ההסעות.

אין לאלימות מכל סוג שהיא מקום בבית ספרנו.

על כל אלימות תהיה תגובה ותיקון, חומרת התגובה תהיה ביחס לחומרת המעשה, לסיטואציה ולהישנותה של האלימות.

התגובות המוצעות (על פי סדר עולה):

כל מקרה של אלימות חייב להיות מתועד בטופס ייעודי  על ידי מי שהיה עד למקרה האלימות, על המחנך לעבור על המקרים ולהעביר לידיעת המנהלת מקרים חמורים.

  1. שיחה של המחנך עם הילד והבהרה חד משמעית שאלימות לא מקובלת בבית הספר.

  2. שיחה של הילד עם המנהלת או הסגנית והבהרה חד משמעית שאלימות לא מקובלת בבית הספר.

  3. הזמנה של ההורים והילד לשיחה עם המחנך/ מנהלת והבהרה חד משמעית שאלימות לא מקובלת בבית הספר.

  4. העברה לכיתה שומרת (כיתה גבוהה יותר) שמטרתה שמירה על הילד מפני האלימות שלו ועל הילדים האחרים בכיתה מפני אלימות (המחנך ידאג להכין מטלות לימודיות לזמן ההשעייה)

  5. במקרה של אלימות חוזרת או אלימות קשה הילד יושעה מבית הספר ליום עד שלושה ימים. בזמן ההשעיה אנו מבקשים שאחד ההורים יהיה עם הילד ושהילד יהיה בחדרו בשעות הלימודים ויצא להפסקות קצרות, בחדרו הוא יכין מטלות לימודיות שהמחנך יכין לו. כמובן שההשעיה אינה פרס אלא תגובה על מעשה אלימות. בבוקר החזרה מההשעיה תתקיים שיחה עם ההורים והילד רבע שעה לפני תחילת הלימודים עם המחנך ו/או המנהלת.

חשוב להדגיש שבכל המקרים הללו יהיה גם מעשה של עשה טוב למי שנפגע מהאלימות.

כבוד לזמן

אנו רואים בבית הספר חשיבות גדולה בהקפדה על הזמן ולכן נבקש מכל קהילת בית הספר להקפיד על זמני התחלת היום, התחלות השיעור וכן סיום היום.

במקרה וילד מאחר לשיעור מעירים לו. אם האיחורים חוזרים התלמיד יישאר בחלק מזמן ההפסקה להשלים את מה שהפסיד מהשיעור, המורה צריך להישאר אתו ולהשלים עבורו את השיעור.

כבוד למקום

מרחב בית הספר הוא של כולנו, ואנחנו רוצים להרגיש בו בבית, על מנת לחוש כך על כל השותפים בקהילה לקחת אחריות ולשמור על המרחב הציבורי .

בכיתה-

שומרים על הציוד בכיתה ושומרים על הניקיון.

במידת הצורך עובדים על מגני שולחן.

בסיום כל שיעור- מוודאים שהשולחנות והמרחב הכיתתי נקיים ומסודרים.

בסיום כל יום- מרימים כיסאות ומוודאים שהכיתה נקייה, מסודרת, אורות ומזגן כבויים.

בחוץ-

לכל כיתה יש שטח בחוץ שאותו היא מנקה מטפחת ומפתחת באופן קבוע.

בשירותים שומרים על הניקיון.

 

אבדות-

חפץ שנמצא יש להניח בפינת אבדות.

פינת אבדות מסודרת תהיה בארון סגור. בגדים יונחו מקופלים.

 

ציוד מבית הספר-

ציוד שניתן מבית הספר מחולק באופן מכובד ונשמר באופן מכובד.

במידה של אובדן/ השחתה- יש לקנות בחנות בית הספר אצל יעל בימי שלישי.

ילדים שהתנהגו בחוסר כבוד לציוד/ למקום צריכים להשיב לבית הספר בניקיון הכיתות/ החצר, ולעזור לאב הבית בעבודתו.

יש לעדכן הורים במקרה של פגיעה בציוד.

אם הייתה פגיעה ונזק בציוד בית ספרי/במבנה - במידת הצורך יש להעביר תשלום עבור הנזק.

 

 

מה מביאים או לא מביאים לבית הספר:

אוכל ושתיה-

-          מאכלים בריאים ומזינים.

-          ללא מסטיקים, בכל שטח בי"ס.

-          שתייה- בקבוק מים בלבד.

-          צמצום של חטיפים ודברי מתיקה (אין לחגוג סיום שיעור בחטיפים ומשקאות ממותקים וכן לצמצם שימוש בממתקים בחונכות)

-          כשרות- כבוד לדתיים- לא מביאים בשר וחלב ביחד, ולא אוכל שאינו כשר במובהק כדוגמת חזיר.

מכשירים אלקטרוניים-

-          ניתן להביא כלי נגינה ולשיר.

-          יש להימנע מלהביא פלאפונים ומכשירים אלקטרוניים מכל סוג, במקרים חריגים ניתן להביא מכשירים אלקטרוניים (באישור המחנך), על אלה להישאר כבויים בתוך התיק עד סוף יום הלימודים. מכשירים שיעשה בהם שימוש במהלך היום יוחרמו ויחוזרו רק להורים.

משחקים וצעצועים-

אין להביא לבית הספר משחקים עונתיים (כדוגמת סופרגול). משחקים שמביאים לבית הספר צריכים להישמר בתיק/תא עד ההפסקה, ניתן לעשות בהם שימוש רק בהפסקות.

לבוש -

באים לבית הספר בחולצת תלבושת או בחולצה חלקה.

בימי שישי ניתן לבוא עם חולצות מקושקשות.

בנים ובנות - אין לבוא בגופייה מכל סוג שהיא לבית הספר לרבות שמלות גופיה.

לבית הספר מגיעים עם בגדים נוחים ונעליים מתאימות לעבודה (לא כפכפים).

בראשי חודשים, ימי זיכרון או אירועים מיוחדים מגיעים בחולצות לבנות.

לא מסתובבים יחפים בחוץ.

אנו מבקשים מאד להקפיד על חוקי הלבוש, ילדים שלא יקפידו על הכללים יישארו בהפסקה בכיתה.

  • YouTube Social  Icon

צילום: זיו סלייטר, ענבל רוז, מורי בית הספר והתלמידים

בית ספר קרוב
 
מושב נחם, במתחם המועצה
 
טל: 02-5714286 / 02-5716183  
פקס: 02-5716156    מייל: karov55@gmail.com

© 2015 AfarsemonDesign עיצוב אתר: סטודיו אפרסמון-רות בוסידן