top of page

אמנות פלסטית

 

 

בשיעורי אמנות בבית הספר אנו לומדים ציור ופיסול תוך כדי התנסות בטכניקות ובעבודה עם חומרים שונים.

 

במהלך השנה ישנה חשיפה ליצירות ולאמנים שונים מתולדות האמנות.

שני עקרונות מובילים אותנו בלימוד. האחד, יצירה מתוך התבוננות והשני יצירה מהדמיון. חלק מתכני השיעורים תואמים את הנושאים הנלמדים בכיתה בהתאם לתקופות לאורך שנת הלימודים.

 

חדר האמנות בנוי כסדנה פתוחה של חומרים ויצירה. החדר מאפשר לתלמידים התנסות במגוון חומרים. במהלך השיעורים ישנה אוירה של חדוות יצירה ושל עשייה פעלתנית!

 

את מרבית שיעורי האמנות מלמדת המורה נועה היימן.

 

התחלתי ללמוד ציור בגיל 14 ועודני לומדת היום. בוגרת ביה"ס לתיאטרון חזותי, מכון חפ"ן ומכללת דויד ילין בלימודי שילוב אמנויות בהוראה, הצגתי תערוכות בארץ ובחו"ל. אני שמחה ללמד אמנות בבית הספר, מאז הקמתו.


 

מהנעשה בשיעורי אמנות בבית ספרנו

 

איך יוצרים דיוקן של פנים מגבס, ואיך מפסלים חיה מחימר?

נמלים מטביעות אצבעות ומצנפות גמדים מעיתונים!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

את כל אלה ועוד יצירות נהדרות רבות אנו יוצרים בשיעורי אמנות בבית הספר.

השיעורים מתקיימים בחדר אמנות, שם לתלמידים יש חופש ליצור ולעבוד באווירה של סדנת עבודה. מי שיבוא לבקר אותנו בשיעור, יראה ילדים עסוקים שמגלים את יכולותיהם ואת כוחות הדמיון שלהם באמצעות היצירה האמנותית.

חלק מהשיעורים עוסקים בתכנים שנלמדים באותה העת בכיתה, למשל, כאשר כיתות ו' למדו על יוון, התבוננו בפסלים יוונים, ציירנו דיוקנאות והתנסנו בהכנת תבליט של פנים מחימר ומגבס.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


כשתלמידי כיתות ה' למדו על הודו ופרס, יצרנו ציורים בהשראת ציורי המניאטורות ההודים ופסלים של חיות מכונפות בהשראת פרס.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בתקופת זואולוגיה בכיתות ד' בחר כל תלמיד חיה ואותה צייר ואחר פיסל מחימר. ממש גן חיות!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כאשר כיתות ג' עסקו בנושא לחם מתוך ל"ט אבות מלאכה, בשיעור אמנות התבוננו ביצירות מתולדות האמנות שעוסקות בחרישה, בזריעה ובקצירה, ובהשראת היצירות האלה ציירו התלמידים במחברת וגם יצרו כרטיס pop-up  בנושא.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בכיתות ב' עסקנו לאורך מספר שיעורים במשלי החיות שסופרו בכיתה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ועוד קצת מן המתרחש בשיעורי אמנות:

בכיתות ו' עבדנו על פרויקט לוגו (סמליל, בעברית) לבית הספר. למדנו מה חשוב שיהיה בסמל, התבוננו בסמלים מוכרים ולמדנו על גלגוליהם לאורך השנים. למשל, בסמל הראשון של 'תנובה' מופיע איכר בשדה, ואילו בלוגו הראשון של חברת 'אפל', ניוטון בכבודו ובעצמו יושב תחת עץ תפוח. התלמידים תכננו סמלים לבית הספר ויצאו למסע בחירות בסמל חדש לבית הספר קרוב. מעניין איזה סמל יהיה לנו בשנה הבאה!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כיתות ה' התחילו פרויקט של ציורי קיר ענקיים שיקשטו את החצר. בכלל לא פשוט לתכנן ציור גדול בקבוצה, כמה שיתוף פעולה נדרש לשם כך!

 

בכיתות ד' למדנו על מעגל הצבעים, ציירנו בצבעים משלימים ובצבעים חמים וקרים. התבוננו ביצירות אמנות שמצוירות בצבעים חמים וקרים, וגם ערכנו ניסוי של התבוננות ממושכת בצבע אדום. נסו גם אתם! התבוננו במשך דקה בצבע אדום ואחר כך עצמו עיניים. איזה צבע אתם רואים בעיניים עצומות?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ועוד יצירות מעניינות:

תלמידי כיתות ה מציירים את הנעליים שלהם ויוצרים להן רקע באמצעות הסוליה:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עבודה בחימר בתקופת סימטריה בכיתות ב', יוצרים שער וחומה עם מגדלים של עיר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ציורים בהשראת יצירותיו של הצייר מונה, שאמר שהוא רוצה לצייר כמו שציפור שרה!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במסגרת שיעור הבחירה העוסק בתולדות האמנות, ביקרנו בתערוכה בסטודיו 'צור' בצור הדסה, במטרה להתבונן ביצירות אמנות ולספוג אווירה של סטודיו אמיתי. התלמידים חוו מפגש מרתק עם האמן יעקב בוסידן ועם יצירתו המגוונת. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ישנם שיעורים שבהם התלמידים בוחרים את נושא הציור, כמו בציורים האלה, שצוירו בעיפרון ונצבעו בצבעי מים:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ועוד המון דברים מעניינים קורים אצלנו בשיעור אמנות!

 

Anchor 1
bottom of page